Tuesday 29 March 2011

Meluat Tengok Gelagat Pelajar AF9

Sincerity is My Priority


WAH, belum pun program realiti Akademi Fantasia (AF) musim kesembilan, yang juga musim terakhir disiarkan,  Alafana sudah menerima panggilan daripada peminat yang kononnya tidak tahan dengan sikap berangan dan suka menunjuk-nunjuk beberapa pesertanya yang baru saja diumumkan semalam. 

Kisahnya, insiden itu berlaku beberapa hari sebelum sidang media mengumumkan pelajar baru terbabit diadakan. Dia yang berkebetulan berada di kawasan Ampang, tempat pelajar terbabit berlatih menari sebelum rancangan berkenaan bermula, terkedu seketika apabila melihat gelagat peserta musim baru ini.
Kata pemerhatit itu, sebelum naik ke studio yang terletak di tingkat atas, beberapa remaja yang kemudian dimaklumkan sebagai bakal peserta AF9 dilihat menarik-nari di kaki lima, terkinja-kinja dan tergedik-gedik di situ, seperti dunia ini mereka yang punya.


Mereka langsung tidak punya perasaan malu pada orang ramai yang ketika itu berada di kawasan terbabit, yang sama ada sedang menjalankan tugas harian, makan-makan mahupun membayar bil dan sebagainya. Maklumlah, tempat itu ada bank, kedai makan dan pusat beli-belah lagi. Jadi, mestilah ramai orang yang lalu-lalang di tempat terbabit. 

Pemerhati tu mengaku, dia rasa naik menyampah apabila melihat gelagat ‘pelajar’ musim baru itu, walaupun rata-ratanya masih muda dan lawa-lawa paras rupanya. Mereka seakan hendak menunjuk-nunjuk yang mereka bakal bergelar artis popular sedikit masa lagi. 



Padahal mereka semua tidak tahu, bagaimana agaknya untung nasib masing-masing tidak lama lagi. Memasuki program realiti bukanlah tiket untuk mengecap populariti seperti mana mula-mula rancangan sebegini diperkenalkan dulu. Kini, peminat sudah punya banyak pilihan... Mana yang berbakat dan elok pekertinya saja yang mungkin bertahan. dan bukannya atris mee segera, Selebihnya pula mungkin sekadar mampu mengucapkan Hi Hi Bye Bye... 

Nak  berikan contoh? Tak payahlah, sebab banyak sangat.  Bukan AF nak sangat mengcungkil dan mengetengahkan bakat-bakat tetapi diperalatkan untuk meraih duit AFundi sekaligus mengkayakan Astro. Maestro yang sepatutnya bertindak sebagai pihak management untuk  menjaga urusan mereka setelah bergelas artis nanti dah pun lingkup. Ape Cer???

1 comment:

  1. sangat setuju dgn ape yg alafana cakap tu... rmai dah yang senyap... ngeeee :)

    ReplyDelete