Tuesday 15 March 2011

Iffa Raziah BerKempen Bersih Nama

Sincerity is My Priority

Pembantu peribadi Iffa Raziah  yang dikenali sebagai Propa sedang cuba membersihkan nama  artis berkenaan susulan insiden maki hamun Iffa terhadap Safura di laman Twitter baru-baru ini.  Akibat kata-kata kesat Iffa itu, Iffa Raziah telah dikecam hebat oleh masyarakat yang sungguh mual dengan perangai Iffa.

Alafana dapat tahu yang Propa sedang menjalankan kempen Public Relationnya dengan memberitahu beberapa wartawan betapa mulianya hati Iffa walaupun bermulut jahat dan dia berasa sedih apabila majikannya itu sering di salah tafsirkan.

Nasihat Alafana, kalau hati baik, perlulah sejajar dengan tingkah laku dan kata-kata. Dalam hati manalah kita semua nak tau baik ke jahat, jadi kalau hati itu wangi dan mulia zahirkanlah melalui tutur kata yang sopan. Janganlah bertiketkan kononnya tidak mahu bersikap hipokrit maka Iffa boleh memaki hamun sesuka hati.

Alafana setuju dengan sikap Iffa yang lantang bersuara tetapi biarlah bertempat dan tidak perlu bermulut lancang. Masyarakat meluat tau.  Lantang bersuara biar beradab jangan biadap.

Dah masyarakat menyampah baru terhegah-hegeh nak bersihkan nama baik. Alafana tertunggu tunggu gak bila Iffa nak mintak maaf kepada masyarakat secara terbuka terhadap kata-kata kesatnya itu sebagaimana yang telah dilakukan oleh produser A.Aida setelah mengeluarkan kata-kata kesat terhadap  pelakon Sheera Iskandar.

P/S: Tertanya-tanya bila pulak Fizz Fairuz nak tampil meminta maaf secara terbuka kepada masyarakat terhadap lawak bodoh dan biadapnya di laman twitternya yang mempermainkan kejadian gempa bumi dan Tsunami yang elanda Jepun Jumaat lepas.
Sabtu lepas, ada wartawan hubungi Fizz mintak komen atas tindakan bodohnya itu tapi dia tak nak komen.

1 comment:

  1. "bahasa mencerminkan bangsa"...nak ker Malaysia memaafkan atau Malaysia memang sudah terbiasa dengan penjenamaan Iffah Raziah.Sebut tentg Iffa str8 away orang boleh bagi jawapan....

    p/s: yang kurik itu kendi yang merah itu saga, yang baik itu budi yang indah itu bahasa

    ReplyDelete