Saturday 19 March 2011

Siti Zubaidah Di Panggung Bandaraya

Sincerity is My Priority

TANGISAN sendu Ani Mayuni dan keluhan pengarah teater, Raja Azri yang disiarkan dalam program hiburan di kaca TV, baru-baru ini mengundang simpati ramai.
Mereka melahirkan kekecewaan berikutan tindakan penganjur teater bangsawan Siti Zulaikha, yang tiba-tiba mengetepikan mereka dalam pemen�tasan di Auditorium Taman Budaya Negeri Melaka pada 26 & 27 Februari lalu. 
Selepas bertungkus-lumus berlatih, Raja Azri dan barisan pelakonnya iaitu Ani Mayuni, DJ Pool, Azza AF, Khaty Azian dan ramai lagi terpaksa ‘berputih mata’ apabila teater itu dipentaskan oleh sebuah kumpulan lain yang dilantik penganjur pada saat-saat akhir.

Namun, tuah menyebelahi mereka pula apabila Jabatan Kebudayaan Dan Kesenian Negara (JKKN) dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memberikan peluang mereka membuka tirai Siri Semarak Bangsawan 2011 dengan pementasan bangsawan Siti Zubaidah.

Pementasan itu berlangsung di Panggung Bandaraya, Kuala Lumpur pada jam 8.30 malam bermula malam  tadihingga Ahad ini.enurut Raja Azri, dia masih mengekalkan pelakon asal Siti Zulaikha namun menampil�kan Ezad Lazim (Exists) yang melakonkan watak Bendahara. Dia menafikan teater ini ada persamaan dengan Siti Zulaikha dan enggan ia dikecohkan oleh mana-mana pihak. 

Siti Zubaidah mengiisahkan isteri kedua Sultan Zainal Abidin Shah, Raja Muda Negara Kembayat. Kehadirannya di istana tidak diterima oleh permaisuri Zaharah, isteri pertama Sultan.

Siti Zubaidah dihina dan dicerca kerana mereka berpendapat dia bukan berdarah raja. Saya berjanji akan buat yang terbaik dan menghiburkan semua yang hadir,

No comments:

Post a Comment