Monday 25 April 2011

Sharifah Aini tarik Diri dari Mentor 5?

Sincerity is My Priority

Ini ada cerita panas pasal mentor kepada Shiha, Datuk Sharifah Aini atau Kak Pah berura-ura nak tarik diri daripada program Mentor 5.
Khabarnya Kak Pah nak tarik diri sebab terbaca komen yang kurang enak mengenai dirinya di internet.


Kak Pah terkilan kerana ada yang mendakwa dirinya tak mampu nak bawa Shiha pergi jauh setelah mata yang diperoleh pada konsert ketiga baru-baru ini merosot. 

Alafana yang sememangnya antara peminat Kak Pah berharap sangat cerita yang disampaikan itu tidak benar. Kalau betul pun markah Shiha merosot pada konsert ketiga lalu, takkan Kak Pah mudah berputus asa. Kak Pah yang Alafana kenal bukan macam itu orangnya. Lagipun, Cik Normah dan peminat sendiri nampak, Shiha ada peningkatannya pada setiap persembahan. 

Kalau sekali-sekala kena tegur dek juri, itu perkara biasa. Bukan bermakna protege tidak bagus atau mentornya gagal memberikan didikan terbaik, tetapi setiap manusia kan ada kelemahan. Jadikan ia sebagai penguat semangat untuk memberikan persembahan lebih baik pada konsert seterusnya. 

Lebih memeranjatkan, Kak Pah dikatakan menangis ketika menyuarakan isi hatinya itu kepada seorang rakan. Isy, takkanlah sampai macam itu sekali. Itu baru konsert ketiga, maknanya belum terlambat untuk memperbaiki mana-mana kelemahan yang dirasakan ada. 
Sebelum ini Kak Pah juga yang mendakwa persembahan Shiha bertambah baik, meskipun markah yang diperoleh merosot dan menerimanya dengan hati yang terbuka, malah akan memperbaiki mutu persembahannya pada konsert seterusnya. 



Janganlah Kak Pah mudah terkesan dan mudah terasa dengan segala komen yang ditulis di Internet. Anggaplah ia usikan manja yang sebenarnya akan menguatkan lagi semangat Kak Pah dan Shiha. Kalau Kak Pah sendiri lemah semangat, tidakkah itu akan mempengaruhi semangat Shiha juga? 

No comments:

Post a Comment