Sunday 27 February 2011

Relax la Zubir Bi-Pop, Benda kecil nak perbesarkan

Memang dari dulu AlamFana meluat dengan wartawan seorang ni, ade saje yang tak kena dengan artis. Kalau die laser artis dengan tulisan dalam ruangan Teropong die tu memang pedas ler. Dengan berniat jahat Zubir Mohd Yunus kadang-kadang siap siarkan foto untuk mengaibkan artis walaupun ada bahagian yang diblurkan . Kali ni Zubir hentam Fazli Zainal dan Anna Raffali. AlamFana bukanlah peminat tegar kedua kedua artis tapi apabila membaca artikel Zubir ni, rasa macam dia saja nak perbesarkan isu yang remeh temeh.

Menurut tulisan Zubir, Ana Raffali telah mengeluarkan kata kata berikut ... Come on saya dah letih nak layan semua ni, dengan panasnya kat sini, Jomlah kita blah...", apabila Ana di bawa masuk ke bilik VVIP untuk diperkenalkan kepada beberapa tetamu VIP. Manakala Fazli pula  berkata " Tak payahlah duduk depan-depan sangat, saya dah letuh ni. Ramai lagi artis lain. Suruh diaorang duduk depan," kata Fazli ketika petugas menyuruh dia duduk di meja depan untuk memudahkan jurugambar mengambil gambar.

Pada AlamFana, kalau betul kedua dua artis berkenaan ada cakap macam tu, benda ni bukan isu besar pun, mungkin mereka terlepas cakap lagipun bukan dekat orang ramai..dekat orang terdekat je...memang depa dah penat kot selepas mengambil bahagian dalam pelbagai aktiviti, so tak larat ler nak ikut bermacam karenah penganjur. AlamFana tak pasti sama artis-artis ini mendapat bayaran untuk sessi jelajah ABP ni, kalau tak, ini merupakan pengorbanan mereka lah.

Zubir patutnya benda remeh-temeh macam ni tak payah lah nak hightlight, banyak benda lain lagi bole tulis. Lagipun dari sumber yang AlamFana dapat, Zubir ni dulu asalnya kerani je kat Berita Harian tu tetapi lepas naik pangkat jadi wartawan, dia naik tocang pulak hentam sesuka hati.

Pernah suatu ketika dahulu, akibat tulisan dan kata-kata tak berlapik, Perkarangan rumah Zubair pernah disimbah cat dan terkena pagar dan kereta dia. Wallahu alam sapa punya kerja tu. Tp nak buat macam mana tuan punya badan tak serik serik.

Tak Serik Serik...
Menjadi wartawan hiburan bukanlah lesen untuk bermulut celupar dan menghentam artis sesuka hati... pihak pengurusan patutnya perhatikan-perhatikan lah tindak tanduk si Zubir ni.

Kagum dengan penulisan wartwan hiburan dulu dulu seperti Mama Juwie dan Bahyah Mahmood (Bam) yang penuh hemah dan intergriti di dalam penulisan mereka.

No comments:

Post a Comment