Monday 28 February 2011

Exclusive:Tengku Zawyah bertunang

TZ dan tunang
Tahniah Tengku Zawyah Tengku Izham 48, atau lebih mesra dipanggil TZ bekas isteri Datuk Khalid Mohd Jiwa yang telah melangsungkan majlis ikatan pertunangan dengan ahli perniagaan dari Sabah, Datuk Rayyan JK Abdullah,
 Majlis yang diadakan di Bangsar Hari Sabtu baru ni.berlangsung secara sederhana dan hanya dihadiri kaum keluarga terdekat dan sahabat karib.

Akhirnya TZ menemui sinar bahagia setelah melalui beberapa frasa duka di dalam hidup beliau. AlamFana kagum dengan sikap beliau yang kuat semangat. beliau tidak pernah bercerita buruk tentang apa yang melanda rumah tangganya beberapa tahun lepas.
Jiwanya diremukkan lagi dengan laporan demi laporan di dalam media massa mengenai wedding of the year itu.


Tanpa belas dan kasihan jiwanya dirobek, dicari ngilu oleh satu demi satu `kemeriahan’ yang tak sudah-sudah disebarkan.

Walaupun pada awalnya Tengku Zawyah mampu untuk berhadapan dengan hakikat yang dirinya kembali keseorangan, apabila kenyataan demi kenyataan yang menguris terus dikeluarkan hati mana lagi yang tahan.
Pada ketika itu dia juga tidak mampu untuk menahan rasa yang bergetar di dada sementelah dia juga hanya manusia biasa.
Namun seteruk mana sekalipun kenyataan yang diberi sehingga menjeruk rasa dan mengguris hati tetapi tiada apa yang terdaya dilakukan melainkan hanya berdiam diri agar tidak mengeruhkan lagi suasana.

Tapi itu semua telah menjadi sejarah silam. Kini, TZ bangkit meneruskan kehidupan berkat sokongan anak-anak, keluarga dan rakan rakan.

Semoga perkahwinan kali ini bahagia dan kekal hingga ke akhir hayat. Tahniah sekali lagi buat Tengku Zawiyah.

No comments:

Post a Comment